Regulamin zwrotów i reklamacji sklepu internetowego Holy Dolls
§1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin zwrotów i reklamacji (zwany dalej "Regulaminem") określa zasady dokonywania zwrotów oraz składania reklamacji dotyczących produktów zakupionych w sklepie internetowym Holy Dolls, dostępnym pod adresem www.holydolls.pl (zwany dalej "Sklepem").
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji w przypadku otrzymania towaru niezgodnego z umową oraz do odstąpienia od umowy zakupu, zwracając zakupiony towar bez podania przyczyny, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§2 Prawo do odstąpienia od umowy
- Klient, będący konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, ma prawo odstąpić od umowy zakupu w terminie 14 dni od daty otrzymania towaru bez podania przyczyny.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych przepisami prawa, w tym m.in. dla umów, w których przedmiotem świadczenia jest towar wykonany na indywidualne zamówienie Klienta.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sklep o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. list wysłany pocztą, faks lub e-mail).
- Skutki odstąpienia od umowy:
- W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sklep), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sklep został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
- Klient jest zobowiązany zwrócić towar Sklepowi niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sklep o odstąpieniu od umowy. Bezpośredni koszt zwrotu towaru ponosi Klient.
§3 Reklamacje
- Sklep jest zobowiązany dostarczyć Klientowi towar bez wad.
- Sklep odpowiada względem Klienta będącego konsumentem za niezgodność towaru z umową na zasadach określonych w szczególności w przepisach Kodeksu Cywilnego.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta, na przykład poprzez przesłanie jej na adres e-mail Sklepu lub pocztą. W reklamacji należy podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia wady, a także żądanie Klienta.
- Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany w sposób wybrany przez siebie.
- W przypadku uznania reklamacji, Sklep dokona wymiany wadliwego towaru na pełnowartościowy lub zwróci Klientowi równowartość ceny zakupu towaru wraz z kosztami przesyłki.
§4 Postanowienia końcowe
- W przypadkach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O wszelkich zmianach oraz o ich terminie wejścia w życie Klienci zostaną poinformowani poprzez aktualizację tekstu Regulaminu dostępnego na stronie Sklepu.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa polskiego. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości Klienci mogą skontaktować się z obsługą Sklepu.
Powyższy regulamin jest propozycją i powinien zostać dostosowany do specyfiki działalności Sklepu Holy Dolls oraz obowiązujących przepisów prawa. Zaleca się konsultację z prawnikiem przed jego ostatecznym przyjęciem i publikacją.